SALGSBETINGELSER

BETALING

PartyVikings godtar betaling med vanlige betalingskort, og ApplePay. Vi belaster ikke kortgebyrer ved private transaksjoner med kredittkort, med mindre det gjelder kort utstedt utenfor EU/EØS – i slike tilfeller påløper et gebyr på 2,75 %. Ved betaling med firmakort, med mindre det er et BankAxept-kort eller Visa/BankAxept, vil det påløpe et transaksjonsgebyr på 2,55 % (det samme gebyret som PartyVikings belastes, kalt Autofee). Firmakort utenfor EU/EØS pålegges et transaksjonsgebyr på 2,90 %.

 

Din betaling belastes først når varen sendes.

 

PartyVikings krypterer alle dine kortopplysninger ved hjelp av såkalt SSL (Secure Socket Layer)-protokoll. Dette betyr at uvedkommende ikke kan lese kortnummeret ditt eller annen sensitiv informasjon under transaksjonen med betalingsformidleren.

 

RESERVASJON AV BELØP

Betaler du med et internasjonalt betalingskort, blir beløpet reservert med én gang. Pengene blir reservert på kortet eller kontoen din frem til:

 

  1. Vi belaster beløpet når varen sendes, eller
  2. beløpet blir frigitt i henhold til avtale med kortutstederen din.

 

Du kan lese mer om reglene som gjelder for ditt spesifikke kort hos kortutstederen din.

 

LEVERING

Bestill innen kl. 17.00 på hverdager for forventet levering innen 2–3 virkedager. Dette gjelder fra mandag til fredag med GLS. PartyVikings tilbyr deg som kunde en leveringssikkerhet på over 98 % ved bestilling før kl. 17.00 med levering via GLS. Forsendelser i Danmark og resten av verden skjer med GLS, Danske Fragtmænd, DB Schenker og DPD.

Etter at du har lagt inn bestillingen, mottar du en ordrebekreftelse på e-post. Når bestillingen er pakket, sender PartyVikings deg en e-post med faktura, etterfulgt av en ny e-post med sporingslenke slik at du kan følge pakken din.

Rettidig levering forutsetter at transportøren overholder normen for 2–3 dagers levering. Dersom det oppstår forsinkelser hos transportøren, vil det kunne forsinke leveransen i forhold til ønsket leveringsdato. Ved svært forsinkede (flere dager) eller manglende leveranser, sender PartyVikings selvfølgelig en ny forsendelse uten ekstra kostnad. Lørdagslevering med GLS er mulig i Danmarks 100 største byer. Vi anbefaler derfor at du kontakter ditt lokale utleveringssted for å forsikre deg om at de mottar lørdagsleveringer fra GLS.

 

PAKKESHOPLEVERING

Når pakken din er levert, sender GLS både en SMS og en e-post. For å hente ut pakken må du vise frem pakkenummer, mottakers navn og gyldig legitimasjon med bilde.

Dersom du ønsker at en annen person henter pakken for deg, må vedkommende ha med seg eget ID, samt pakkenummer og mottakers navn. OBS! Dersom en pakkebutikk er full, for eksempel i forbindelse med høytider, kan pakken bli levert til et nærliggende utleveringssted. Det koster 59 kr å få levert til pakkebutikk. Det er gratis frakt ved kjøp over 999 kr med levering til pakkebutikk.

 

BEDRIFTSLEVERING

Pakken vil bli levert i resepsjonen eller til den personen GLS får kontakt med ved ankomst til adressen. Dersom bedriften din har et spesifikt leveringssted, vil pakken sannsynligvis bli levert dit. Du mottar ingen varsling når pakken er levert. Den plasseres som regel i resepsjonen med mindre det foreligger andre avtaler med GLS på den aktuelle lokasjonen.

OBS: Firmanavnet du oppgir i kassen må være synlig der pakken skal leveres – ellers vil ikke pakken bli utlevert. Dersom firmanavnet er feil eller mangler, vil det påløpe et ekstra gebyr for ny utsendelse. Det koster 89 kr å få levert til bedriftsadresse.

 

PRIVATLEVERING

Når du velger privatlevering, mottar du som nevnt tidligere en e-post fra GLS rundt kl. 19 som informerer om at pakken er skannet inn på det lokale GLS-depotet. I tillegg blir du bedt om å ta stilling til følgende:

  • Er du hjemme for å motta pakken i morgen?

  • Hvis ikke, kan GLS sette igjen pakken på eget ansvar?

  • Hvis ikke pakken kan settes igjen, skal GLS levere den til nærmeste pakkeshop?

 

Hvis pakken blir forsinket, gir GLS beskjed om ny forventet leveringsdato. Dersom du velger at pakken skal leveres hjem som opprinnelig planlagt, vil du ikke motta beskjed når den er levert.

Ved privatlevering er det viktig at sjåføren har tilgang til adressen med leveringsbilen. Hvis ikke, kan pakken ikke leveres. Det er ditt ansvar å sørge for tilgjengelighet. Det koster 119 kr å få levert til privatadresse.

 

REKLAMASJON

Ved mottak av en vare med feil og/eller mangler bes du ta bilder av alle fire hjørnene på varen, både indre og ytre emballasje (bobleplast, brunt papir, papp, eske osv.) samt fraktetiketten fra transportøren. Send gjerne disse bildene til info@partyvikings.no så raskt som mulig etter mottak – helst samme dag. Deretter vil vi behandle henvendelsen din og forklare videre prosess i forbindelse med reklamasjonen. Dersom dokumentasjonen vurderes som tilstrekkelig og reklamasjonen anses som berettiget, vil du motta et nytt produkt. Varen og emballasjen må ikke tas i bruk før reklamasjonen er ferdigbehandlet.

Kjøpslovens regler om mangler kan gjøres gjeldende ved forbrukerkjøp. Når du handler hos PartyVikings som forbruker, har du 24 måneders reklamasjonsrett. Dette innebærer at du kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen. Det er en forutsetning at feilen ikke skyldes feil bruk av produktet eller annen skadeforvoldende handling.

Du må reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at mangelen ble oppdaget, anses reklamasjonen alltid som rettidig.

Ved reklamasjon fra bedrifter gjelder en frist på 3 måneder. Dersom du som bedriftskunde mottar en pakke eller pall med synlig skade ved levering, må du reklamere til både transportøren og PartyVikings samme dag som varen mottas. Mottakskvittering må signeres med forbehold om skade dersom dette er tilfellet.

Ved retur av varen kontakter du PartyVikings, og vi avtaler enten henting hos deg eller retur via nærmeste pakkeshop. Det er ikke et krav, men ekspedisjonen går raskere dersom pakken inneholder nødvendig informasjon – for eksempel kopi av ordrebekreftelsen, kontonummer for eventuell refusjon og eventuell tidligere korrespondanse.

Dersom reklamasjonen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen skal returneres i forsvarlig emballasje, og husk kvittering for forsendelsen slik at vi kan tilbakebetale fraktkostnadene.

Ved feil, mangler eller uteblitt levering, vennligst kontakt oss på:
E-post: info@partyvikings.no
Telefon: (telefonnummer kommer snart)

 

BYTTERETT

I tillegg til den lovbestemte angreretten, tilbyr PartyVikings en utvidet returrett på 100 dager. Dette betyr at du har 86 dager på deg til å gi beskjed om at du ønsker å benytte deg av vår utvidede returrett, og deretter 14 dager til å sende varen tilbake.

Melding om dette skal gis skriftlig via e-post til info@partyvikings.no, gjerne ved bruk av vårt angrerettskjema, som du finner nederst i disse vilkårene. I meldingen må du tydelig opplyse om at du ønsker å benytte den utvidede returretten. Det er ikke tilstrekkelig å nekte mottak av pakken uten samtidig å informere oss på tydelig vis.

Når vi har mottatt returforsendelsen på vårt lager, kan vi bytte din ordre til et annet produkt etter avtale.

 

ANGRERETT

Hos PartyVikings har du 14 dagers angrerett, etterfulgt av 14 dager til å returnere varen fra din adresse.

Fristen betyr at du har 14 dager fra den dagen du mottok varen til å gi oss beskjed om at du ønsker å benytte angreretten. Du kan sende en e-post til info@partyvikings.no eller bruke standard angrerettskjemaet som du finner nederst i salgsbetingelsene.

Du kan ikke angre kjøpet ved å unnlate å motta pakken uten samtidig å informere oss om dette.

Dersom du benytter angreretten, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (men ikke ekstra kostnader som følge av at du har valgt en annen leveringsmåte enn den rimeligste standardleveringen vi tilbyr). Refusjonen skjer uten unødig opphold og senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt din melding om at du ønsker å angre kjøpet. Tilbakebetaling skjer med samme betalingsmiddel som du benyttet ved kjøpet, med mindre du uttrykkelig har samtykket til noe annet.

Vi kan holde tilbake betalingen inntil vi har mottatt varen i retur, eller du har dokumentert at varen er sendt tilbake.

Dersom varen har fått en verdiforringelse som du er ansvarlig for, vil dette bli trukket fra refusjonen.

For bedriftskunder gjelder ikke angrerett på kjøp gjort via partyvikings.no.

 

INGEN ANGRERETT

Angreretten gjelder ikke for følgende:

  • Levering av varer som raskt kan forringes eller bli utdaterte.

 

RETUR

Du må sende bestillingen i retur til oss så snart som mulig, og senest 14 dager etter at du har gitt beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Du er selv ansvarlig for de direkte kostnadene forbundet med returforsendelsen. Risikoen for varen ligger hos deg fra tidspunktet varen er levert.

Dersom varen returneres uten originalemballasje, kan dette føre til en reduksjon i tilbakebetalingen. Ønsker du å være sikker på å få hele kjøpsbeløpet refundert, anbefaler vi at varen returneres i samme stand og emballasje som den ble mottatt i.

 

VARENS TILSTAND VED RETUR

Du kan angre kjøpet selv om varen har blitt brukt. En vare anses kun som brukt dersom den er tatt i bruk utover det som er mulig ved vanlig prøving i en fysisk butikk. Dersom varen er brukt, vil det foretas en individuell vurdering av varens salgsverdi som brukt. Et eventuelt verditap vil bli trukket fra refusjonen.

Beløpet du får tilbake avhenger av varens kommersielle verdi. I enkelte tilfeller kan det bety at du kun får tilbake fraktkostnadene.

PartyVikings mottar ikke returpakker sendt i postoppkrav, til privatadresse eller til pakkeboks/pick-up point. Retur kan også skje ved at du nekter å ta imot varen, eller ved å levere den personlig til vårt lager etter avtale.

Du kan også angre kjøpet ved å gi tydelig beskjed og levere varen personlig på adressen nedenfor.

 

HENTING & RETUR AV VARER

Både henting og retur av varer skjer til følgende adresse:

PartyVikings ApS
Springbjergvej 16
7183 Randbøl
Danmark

Ved henting bes du kontakte PartyVikings på e-post info@partyvikings.no eller på telefon (telefonnummer kommer snart) for å avtale dato og tidspunkt for henting. Dette er for å sikre at vårt lagerpersonell har pakken din klar når du ankommer lagerhallen.

 

PERSONVERNERKLÆRING & INFORMASJONSKAPSLER

For å kunne inngå en avtale med PartyVikings må følgende opplysninger registreres fra deg: navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Disse opplysningene registreres og deles av PartyVikings for å kunne sende varene til deg. Din IP-adresse registreres også, og vil vanligvis kun bli brukt ved en eventuell politietterforskning. Generelt gjelder at dine opplysninger aldri gjøres tilgjengelig for tredjeparter, og de blir verken solgt eller overført videre. Informasjonen din oppbevares sikkert hos PartyVikings og er kun tilgjengelig for betrodd personale. Enkelte av våre samarbeidspartnere behandler også dine personopplysninger, men kun på vegne av PartyVikings og aldri til egne formål.

 

Hos PartyVikings har du alltid rett til å gjøre innsigelse mot registreringen vi har gjort om deg, og du har rett til innsyn i hvilke opplysninger vi har lagret. Ønsker du dette, kan du kontakte oss på info@partyvikings.no. Dette er i samsvar med reglene i personopplysningsloven og GDPR.

 

For mer informasjon om vår personvernerklæring og bruk av informasjonskapsler, klikk på lenken i footeren merket «Personvernerklæring».

 

KLAGEADGANG

Dersom du som forbruker ønsker å klage på ditt kjøp, skal du kontakte oss via info@partyvikings.no.

 

Dersom du bor i et annet EU-land enn Norge, kan du sende inn klagen via EU-kommisjonens klageportal:
http://ec.europa.eu/odr

 

FORTRYDELSESSKJEMA

Du kan laste ned PartyVikings' standard angrerettskjema her. Dette skjemaet må fylles ut og legges ved pakken du ønsker å returnere.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 10.07.2025