FRAKT

SENSDAGSFORSENDELSE

Hvis du bestiller før kl. 17.00 på hverdager, sender PartyVikings ordren samme dag, med levering innen 2–3 virkedager. Leveringssikkerheten hos GLS for 2–3 virkedager ligger på over 99,2 %. Du kan få pakken levert til pakkeshop, bedrift eller privatadresse.

 

Den nevnte leveringstiden forutsetter at det ikke oppstår uforutsette hendelser som fører til forsinkelser. Dersom pakken din blir forsinket, vil GLS informere deg om ny forventet leveringsdato.

 

BÆREKRAFTIG EMBALLASJE

Hos PartyVikings har vi stort fokus på miljø og bærekraft. Vi har bevisst valgt å bruke pappesker til våre forsendelser, som enkelt kan resirkuleres. Vi bruker minimalt med plast i våre prosesser. PartyVikings er en CO₂-nøytral nettbutikk. Det betyr blant annet at vi deltar aktivt i vindmølleprosjekter. Dette er et bevisst valg vi har tatt for å bidra til å beskytte miljøet på best mulig måte.

 

BESTILLINGSFORLØP

Etter at du har lagt inn en bestilling, mottar du en e-post med ordrebekreftelse. Når ordren er pakket, sender PartyVikings deg en e-post med faktura, etterfulgt av en ny e-post med sporingslenke slik at du kan følge pakken din.

 

LEVERING TIL PAKKESHOP

Når pakken er levert til pakkeshop, sender GLS både SMS og e-post. For å hente ut pakken må du ta med pakkenummer, mottakers navn og gyldig bilde-ID. Dersom en annen henter pakken for deg, må vedkommende ha med sitt eget ID, pakkenummer og mottakers navn.

 

HJEMLEVERING (PRIVAT)

Ved valg av hjemlevering mottar du som nevnt en e-post fra GLS rundt kl. 19.00 på kvelden, som informerer om at pakken er skannet inn på ditt lokale GLS-depot. Du vil da bli bedt om å ta stilling til følgende:

 

  • Er du hjemme for å motta pakken i morgen?
  • Hvis ikke, kan GLS sette igjen pakken på eget ansvar?
  • Hvis ikke pakken kan settes igjen, skal GLS levere den til nærmeste pakkeshop?

 

Dersom du velger at pakken bare skal leveres på adressen din, vil du ikke få beskjed når den er levert.

 

BEDRIFTSLEVERING

Ved bedriftslevering mottar du ingen beskjed når pakken er levert. Den blir vanligvis plassert i resepsjonen med mindre annet er avtalt med GLS på den aktuelle adressen.

 

BESTILLINGSVARER

Noen ganger hender det at enkelte produkter dessverre er utsolgt. Dette vises tydelig i nettbutikken sammen med estimert leveringstid.

 

Hvis du har oversett dette, vil vi sende deg en e-post med beskjed om at varen ikke er på lager. Det vil også fremgå av den tilsendte fakturaen.